[NUUG kart] Høyfjellshotell, fjellstuer og turisthytter

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Jun 25 09:44:35 CEST 2010

Petter Reinholdtsen wrote on 24.06.2010 14:35:41:

> [Edward Welbourne]
>
> Her tror jeg du legger til grunn en misforståelse rundt historien til
> OSM.  "street"-biten av navnet var aldri ment som en begresning da vi
> startet opp prosjektet.  Derimot ble det brukt i navnet for å få noe
> greit å fokusere på i starten.  Målet har hele tiden vært å lage et
> komplett fribrukskart med all relevant informasjon.  Jeg var med fra
> starten, og pirket i Steve i flere uker før epostlisten ble opprettet
> da vi gikk igang. :)

> Jepp, men dette er et spørsmål om fremvisning, ikke hva som skal
> [...]

Min utfordring har vært å kunne tagge de relevante høyfjellshotellene som
skal være med på turkartene slik at jeg kan plukke disse ut og rendre de
slik jeg vil.  Etter litt diskusjon her på lista og litt tenking er jeg
enig i at høyfjellshotell skal tagges som vanlige hotell, men med noe
tilleggstagging.  Da har jeg det jeg trenger for å lage  turkartene og de
som lager veikart får også disse med som hotell eller høyfjellshotell om
de vil.