[NUUG kart] hente ut geografisk informasjon fra osm

Mats Taraldsvik mats.taraldsvik at gmail.com
Tue Mar 2 20:42:37 CET 2010

Hei,

Jeg har så vidt begynt å lage et enkelt introduksjonskurs til
geografiske informasjonssystemer. Til dette trenger jeg ulike datasett
det kan gjøres operasjoner på.

Siden det bare er en introduksjon, planlegger jeg datasett i
størrelsesorden 10x10.

Er det mulig å hente ut informasjonen fra openstreetmap, å fordele et
område i 10x10 like store "blokker"?

Da kunne jeg kanskje også laget flere datasett, f.eks blokker med/uten
byer, med forskjellige typer vei, dyrket mark og grad av skog, etc.

Er dette noe som lar seg gjøre vha. apiet eller liknende?

Mvh,
Mats Taraldsvik