[NUUG kart] Innsynssak kommunegrenser sendt departementet

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Mar 9 14:54:01 CET 2010

[Gustav Foseid]
> Hei!
>
> På tide med ny status på innsynsbegjæringene for kommunegrenser.

Takk for oppdatering.  Bra å se fremgang.  Tror det kan være lurt å
skaffe juridisk assistanse for å unngå at en prinsipiell avgjørelse
fattes på feilaktig grunnlag, hvis dere ikke allerede har skaffet det.

Jeg la spesielt merke til følgende kommentar i
  "Innsynsbegjæringen gjelder etter Fylkesmannens oppfatning ikke
  informasjonen som sådan, idet det synes uinteressant for klagerne å
  få opplyst eksakt hvor kommunegrensen går [via PDF-filer], ..."

Det virker som om dere ikke har lykkes i å forklare hvorfor utlevering
av PDF-dokumenter ikke er tilstrekkelig.  Her tror jeg det kan være
lurt å sende et oppfølgerbrev som forklarer problemene rundt
nøyaktighet og gjenbruk.  Ideen om at PDF og georeferert informasjon
er ekvivalent bør ikke få stå uimotsagt.

Det begynner kanskje å bli på tide å tipse pressen om dette?

Vennlig hilsen,