[NUUG kart] Ny GPS

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at gmail.com
Sat Mar 13 17:23:42 CET 2010

 Fredag 5. mars 2010 10.54.30 skrev Sverre Didriksen :

> Jeg er litt skeptisk.  Kjøpte en Oregon 550 tidligere i vinter. Den er
> bedre enn Oregon 300, men klart dårligere enn Colorado og for ikke å
> snakke om 60-modellene når det gjelder lysstyrke. Vil vel tippe at Oregon
> 450 er omtrent som 550, med mindre de har fått til noe veldig
> revolusjonerende.
>
> -Sverre

Jeg bytttet altså til en Oregon 450 fra en 60csx. I dag hadde jeg den med meg
ut og jeg synes slett ikke skjermen er så dårlig når jeg bare skrur opp
lysstyrken. Det kommer litt an på hvordan sollyset faller på skjermen, og hvor
mye kontrast det er i kartet.

Oregon tegner kartet raskere og mye penere enn 60csx. Den er mye mer
brukervennlig med touchskjermen, og den har flere og bedre funksjoner. Jeg tror
det var et godt bytte.
-Bjørn