[NUUG kart] Navnsetting av veier i Nes kommune

Kai Stian Olstad kart at olstad.com
Sat Mar 20 18:17:02 CET 2010

On Saturday 20. March 2010 14:27:52 Gustav Foseid wrote:
> Uten at jeg klarer å finne en kilde akkurat nå, så mener jeg dette er enten
> et pålegg eller en annen sterk føring på at dette skal gjøres.

Slik jeg har forstått det er dette en føring fra Statens Kartverk i
forbindelse med den nye matrikkelen som skal erstatte GAB (Grunneiendom,
Adresse og Bygning) og DEK (Digital EiendomsKart).

I den forbindelse kom også matrikkelloven som vel tredde i kraft fra 1/1-10.

Mer om matrikkelen og matrikkellov kan man finne her:
http://www.statkart.no/nor/Matrikkel/Veiledning_matrikkelen_og_matrikkellov/

--
Kai Stian Olstad