[NUUG kart] Navnsetting av veier i Nes kommune

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Tue Mar 23 06:23:25 CET 2010

Øyvind Ottestad wrote:
> Ser i min hjemkommune, Nes kommune i Akershus, at de skal lage navn på
> alle veiene i kommunen og lage husnummer for hus langs de samme
> veiene, slik at alle hus i kommunen får entydig adresse med veinavn og
> nummer
> (http://www.nes-ak.kommune.no/Modules/article.aspx?ObjectType=Article&Article.ID=32462&Category.ID=1318
> <http://www.nes-ak.kommune.no/Modules/article.aspx?ObjectType=Article&Article.ID=32462&Category.ID=1318>).
> Noen som vet om dette er statlig pålegg og som derfor vil skje i alle
> kommuner fremover?

Slik min kommune presenterte det på sin hjemmeside når arbeidet nærmet
seg utført, så er dette et pålegg. Grunnen til at det er nå påkrevd var,
ifølge siden, samfunnsikkerhet. Utrykningskjøretøy har behov for å finne
raskt frem. I områder hvor skilting er vanskelig, blir det satt opp kart
(ifølge artikkelen på siden).
---
Mike Menk