[NUUG kart] Landsdeler eller distrikter i OSM

Gnonthgol gnonthgol at gmail.com
Tue Mar 23 10:01:22 CET 2010

Den 23. mar. 2010 kl. 09.48 skrev Gustav Foseid:

> 2010/3/23 Sverre Didriksen <sverre.didriksen at usit.uio.no>
> Helt enig etter å ha tenkt meg litt om. Slike områder bør være med.
>
> Det er jeg enig i, og stedsnavnhiearkiet i OSM trenegr en del jobb for å kunne legge inn ting som ikke passer helt inn i suburb->town->city->country.
>
> Å bruke relasjoner av administrative grenser, synes jeg derimot er feil for å representere disse litt mer vagt definerte områdene.

Eg er heilt einig. Dette burde jo blitt tatt opp på den internasjonale lista. Det er ikkje berre norge som har landsdeler og distrikt. Omtrent samtlige land kan delast opp i ikkje administrative inndelingar på lik linje som her i norge.
Me er jo alle klar over sverige sine landsdelar og landskap og USA kan jo også delast opp i vesten, midtvesten, sør og nordøst.

Gnonthgol