[NUUG kart] Digi: "Norgeskart med fri lisens"

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Oct 19 13:23:59 CEST 2010

[Gnonthgol]
> Dersom eg ikkje tar heilt feil så var N5000 kartene i PD før. Det er
> der me har kommunegrensene i OSM frå. Dersom noko så er dette ein
> inskrenking av lisensen og derfor eit steg i feil retning.

Hvis det stemmer er det helt klart et steg i feil retning.  Men har du
kilde til dette?  Antar du mener PD = Public Domain, som vel ikke er
en gyldig tilstand i norsk opphavsrett?  Ser du har kommentert på Digi
og sagt "uten lisens", som vel er det sammen som at opphavsretten
gjelder og langt fra det samme som noe ala public domain.  Hva mener
du egentlig?

Vennlig hilsen,