[NUUG kart] Digi: "Norgeskart med fri lisens"

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Oct 22 11:21:09 CEST 2010

[Gnonthgol]
> Eg viste ikkje at det var forsjell. Det ser ut som om dei har endra
> algoritmen for å generere N5000 slik at det blir meir
> detaljar. Kansje det er verdt å importere på nytt alikevell. Hadde
> vert morro med ein sammenlikning med OSM.

Hadde helt klart vært interessant å høre hvordan den var sammenlignet
med OSM, ja.  Hadde vært interessant å ha sammenligninger ala det
iTO[1] og forskere[2] har laget mot det britiske kartverkets kart -
for Norge.

 1 <URL: http://itoworld.blogspot.com/2010/07/new-openstreetmap-analysis-service.html >
 2 <URL: http://opengeodata.org/more-contributors-equals-better-data >

Jeg tok forresten en titt på shape-filene for OSM tilgjengelig fra
kommunegrensene ser ut til å være enkeltstreker og ikke polygoner.  Er
dette en svakhet i databasen eller med eksportmetoden Cloudmade
bruker?  Har håp om å bruke kommunegrensene i OSM til å finne ut
hvilken kommune et gitt punkt befinner seg i, og da trenger jeg
polygoner. :)

Vennlig hilsen,