[NUUG kart] Kollektivkart

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Mon Apr 4 08:37:40 CEST 2011

2011/4/3 Kai Stian Olstad <kart at olstad.com>:

> Jeg sjekket noen busstopp og mange av dem har kun en stopp som dekker
> begge sider av veien.

ved rendring har ikke dette så stor betydning fordi Mapnik ikke tegner
overlappende symboler, slik at det uansett vil se ut som ett stopp
inntil man zoomer seg tett på.

> Plasseringen av den soppen en ca midt imellom de to stoppene, det blir
> kanskje litt for unøyaktig og mangelfull?
> [..] en import er kanskje like greit for så å rydde opp i etterkant.

jeg tror vi vil oppleve at alle datasett som er aktuelle for import
vil inneholde grader av feil, unøyaktigheter og mangler.

jeg importerer Trafikantens bussholdeplasser i løpet av dagen.