[NUUG kart] fyrlykter

Herman Iversen Herman.Iversen at statkart.no
Fri Apr 8 07:41:06 CEST 2011

I publikasjonen "Symboler og forkortelser i norske sjøkart" http://www.statkart.no/filestore/Standardisering/docs/int1_1.pdf
finner dere denne oversettelsen:

   Fyr oversettes med Major Light
   Lykt oversettes med minor light eller light
   Beacon oversettes med sjømerke

Et fyr har vanligvis en bygning tilknyttet seg, mens en lykt mangler denne bygningen.

Man kan fritt bruke innholdet i den nevnte publikasjonen, da det er en norsk utgave av en internasjonal standard (IALA)

Mvh,
Herman Iversen