[NUUG kart] Kollektivkart

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue Apr 12 18:21:18 CEST 2011

2011/4/12 Sverre Didriksen <sverre.didriksen at usit.uio.no>:

> Ja, fargene på kartet er veldig flotte. Men jeg synes kollektivlinjene og
> holdeplassene ikke kommer godt nok frem. Fargene er litt for like
> bakgrunnen.  Litt justering så blir det bra.

mye pirk gjenstår.

legg også merke til hvordan bygninger tegnes, siden disse stilsettene
implementerer flere building=*-verdier og nyanserer place=*-tekst mer
enn standard OSM-Mapnik.

> Og så bør nok elvene justeres
> ned kanskje til noe i nærheten av slik vann og sjø er.

jepp. tynnere streker og lysere farge på elver og bekker.

> Gleder meg til å se hvordan det blir med litt importerte data.

vi har dialog med Vegvesenet som arbeider med å lage en innsynsløsning
og frigivelse av NVDB og dermed Nasjonalt holdeplassregister. er vi
heldige får vi noen testdata før løsningen lanseres.