[NUUG kart] Hevebru (med bommer og lysregulering etter tidstabell) og sluse etter klokka.

Hans Olav Skogstad elgvenn2 at online.no
Sun Apr 17 16:05:23 CEST 2011

On Sun, 17 Apr 2011 14:34:16 +0200, Trond Engen <trond at engen.priv.no>
wrote:

> Hans Olav Skogstad:

> Tja. bridge=bascule for klaffebruer, altså? Men denne er ensidig, så i
> prinsippet burde vi vel angi slagretning. Og et nytt spørsmål (som jeg
> sikkert kunne finne ut av sjøl): Hva gjør jeg når gang- og sykkelveg og
> bilveg går over samme brua?
Du kan lage brua som en relasjon:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/Bridges_and_Tunnels

Legg også merke til at dette foreløpig bare er et forslag, og det er ikke
sikkert det er slik man vedtar at det skal gjøres.
En midlertidig løsning er selvsagt å merke både bilvegen og g/s veg hver
for seg.

--
MVH
Hans Olav Skogstad