[NUUG kart] Bussruter: navnsetting og retningsangivelse

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Thu Apr 28 12:01:50 CEST 2011

Vidar Gundersen wrote on 28.04.2011 11:53:34:

> oppfølgingsspørsmål til dette:
> hvis man har en relasjon for to reiseretninger,
> hva bør navnet være?
>
> - Spikkestad-Moss
> - Moss-Spikkestad
> - Spikkestad-Moss;Moss-Spikkestad
> - Moss-Spikkestad;Spikkestad-Moss

En av de to første føler jeg er mest riktig. Kanskje man skal ta det
største stedet først?  Da blir det i såfall Moss-Spikkestad.  Men så kan
man se på hva leverandøren sier, som i dette tilfellet er NSB. De sier at
ruten heter Spikkestad - Oslo - Moss. Da har vi litt å fundere på.

Ref:
http://www.nsb.no/rutetider/last-ned-rutetabeller-article37627-4325.html