[NUUG kart] Bussruter: navnsetting og retningsangivelse

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Thu Apr 28 22:52:20 CEST 2011

2011/4/28 Gustav Foseid <gustavf at gmail.com>:

> Er ikke disse navnene implisitt i relasjonen?

jeg er enig med deg i at det egentlig er helt unødvendig.

av hensyn til rendring er eksplisitte verdier bedre, ellers må man
preprossessere/customisere databasen, evt lage masse regler for å
dekke ulik taggingspraksis.

det sagt: det norske kollektivkartet vil antagelig ikke ha disse vist
i kartet (før evt ved zoom 18/19).

hva med "logistikk"? jeg tenker på det vi ser i relasjonslista i
editoren? lettere å forholde seg til navn enn nummer?