[NUUG kart] Bussruter: navnsetting og retningsangivelse

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Sat Apr 30 12:42:08 CEST 2011

2011/4/28 Vidar Gundersen <vibrog+osm at gmail.com>

> jeg er enig med deg i at det egentlig er helt unødvendig.
>
> av hensyn til rendring er eksplisitte verdier bedre, ellers må man
> preprossessere/customisere databasen, evt lage masse regler for å
> dekke ulik taggingspraksis.

Helt enig i det, men jeg oppfatter ikke disse strekningene som *navn* på
rutene. For eksempel vil den som står på Oslo S og skal ta toget til
Sørumsand, ikke ha noen klar formening om at toget, som er merket «Årnes» i
er NSBs navn på ekstraavganger i rush, som stopper på noen færre stasjoner).
Denne informasjonen er ikke helt uinteressant, men jeg synes ikke det passer

Det kan godt være at name er de beste taggen, men jeg heller mot at det ikke
passer helt.

 - Gustav