[NUUG kart] Sammenføyning av highway=*

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue Dec 13 16:07:07 CET 2011

Jeg har observert noen tilfeller av at ulike typer veier som er
splittet opp av hensyn til feks relasjonsruter, blåmerket rute som går
ut og inn på en vei, har blitt slått sammen til en ny. En bruker er
feks "dkart" (er det en bot?), som kun har commit meldinger "Amended
highways" ol. I andre tilfeller tror jeg det er velment og man ikke
ser at individuelle segmenter hører til ulike tagger og relasjoner.
Dette kan bli en vedlikeholdsutfordring mhp bussruter, blåstinettene i
Oslomarka og andre relasjonsruter.

Har andre sett slike edits?
I det siste har jeg sett en bruker som har en del masseedits med
bugfiksing til en navigasjonsapp. Husker ikke brukernavnet i farten.

Finnes en oversikt over bot'er som fikser og ordner ting?