[NUUG kart] Bussruter Oslo

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Wed Dec 14 10:47:42 CET 2011

Jeg har lagt inn flere bussruter blant rutenummerne 20-50 i Oslo.
Disse ses i det nye Transport-laget på osm.org:

http://osm.org/?lat=59.93&lon=10.75&zoom=13&layers=T

Noen steder er det vanskelig å dedusere riktig kjørealternativ basert
på bussholdeplassene.
Andre steder, som regjeringskvartalet og Økern (kryss Ring3 - Østre
Aker vei -- forresten mangelfult kartfestet?) er det umulig hvis man
ikke har tatt buss der nå.
Kan noen hjelpe med kontroll og korreksjoner?

Kom gjerne med ønsker om flere ruter som skal legges inn.
Jeg har tid til å supplere med en eller to nye hver dag.

Relasjonsrutelisten viser nå operator-taggen (søk feks opp "*Ruter"):
http://www.vidargundersen.com/routes/

(Petter: Dette er pressemeldingsmateriale: Hvor mange av bussrutene i
Oslo bør vi ha inne først?)