[NUUG kart] Ny lisens på værdata fra met.no

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Jul 1 15:35:32 CEST 2011

[Trond Michelsen]
> Den 30. juni ble det vedtatt å endre lisensen på værdata fra bl.a.
> api.met.no og eklima.met.no. Vi vil nå dobbeltlisensiere våre data med
> Norsk lisens for offentlige data [1] og Creative Commons Navngivelse
> 3.0 Norge [2].

Gratulerer!  Veldig bra å høre at lisensproblemet til api.met.no
dermed ser ut til å være løst.

Hvor kan jeg finne beskrevet hvorfor met.no valgte disse lisensene
blant alle mulige lisenser tilgjengelig her i verden?  Det hadde vært
nyttig for meg når jeg diskuterer frigjøring av offentlig data med
aktører i det offentlige.

Vennlig hilsen,