[NUUG kart] Ny lisens på værdata fra met.no

Trond Michelsen trondmm-nuug at crusaders.no
Fri Jul 1 16:13:17 CEST 2011

On Fri, Jul 01, 2011 at 03:35:32PM +0200, Petter Reinholdtsen wrote:
> Hvor kan jeg finne beskrevet hvorfor met.no valgte disse lisensene
> blant alle mulige lisenser tilgjengelig her i verden?  Det hadde vært
> nyttig for meg når jeg diskuterer frigjøring av offentlig data med
> aktører i det offentlige.

Tja, si det. Vi har jo et høringsnotat om lisenser, men dette notatet
drøfter hovedsaklig hvorfor CC og NLOD er egnet for vårt bruk. Det
inneholder ingen sammenligninger med andre lisenser. Jeg tror uansett
ikke jeg kan dele ut dette notatet sånn helt uten videre.

Men, jeg kan i hvert fall spørre om notatet kan deles, og om det
eksisterer en vurdering av andre lisenser.

--
Trond Michelsen