[NUUG kart] markering av byer

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Wed Jul 20 23:27:20 CEST 2011

Bjørn

Kanskje *vanlig* med noder men ganske ferdigdiskutert at et område er *bedre
*, hvis man har noe slags idé om omfanget.
En eventuell node bør konverteres til område så snart man kan (la gjerne
noden inngå i veien, men strippet for tagger).
Noen lar også noden være og inkluderer den i noe salgs relasjon som
'rendering hint'.
Men med så mye annet, er det ikke regler, bare mange som gjør sitt på
forskjellig måte. Så da må man bare sørge for å støtte alle metodene... (
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Place)

Og så går det noen rykter om (
http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk/2011-July/059408.html) at
stylesheet-ene for disse to populære rendringene er blitt/skal bli samkjørte
på dette med rendring av place på node/område.

Gorm E. Johnsen