[NUUG kart] Hei

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Wed Jul 27 00:52:26 CEST 2011

Enig med Hans Olav her. addr:* er *adressen* og skal da naturlig nok være
postnummer og poststed.

Den som leter skal finne: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Postadresseboka

Men husk: Det er/bør være relativt enkelt (kanskje vi burde ta en titt på
den muligheten, noen?) å matche postadresseboken med addr:* tags og kommunen
(som også står i epab) og utlede postnummer og dermed også posted. Så jeg
gidder i hvert fall ikke å tagge postnummer og sted.
En annen sjekk vi burde gjøre er å se på addr:street vs name på highways...

Myrer: Gå rundt med gps? Man er jo vanntett? Litt samme problem som elver og
bekker. Tror det meste av slikt blir gjort med flyfoto.

Gorm E. Johnsen