[NUUG kart] Hei

Hans Olav Skogstad elgvenn2 at online.no
Tue Jul 26 23:27:59 CEST 2011

On Tue, 26 Jul 2011 23:02:27 +0200, Marius G <geimas5 at gmail.com> wrote:
> Hei, takk jeg har prøvd å finne info på wiki samt internett generelt uten
> hell på det jeg lurer på.
>
> Får begynne med noen lette spørsmål:
>
> Nettsidene:
>
> Ved søk på husnummer så kommer pilen bare på sentrum av veien selv om
> det er
> en bygning, er det ikke mulig å få resultat i søket til å peke på riktig
> bolig?

Jeg søkte på noen bygninger med innlagt addr:housenumber, og da kommer
pilen på rett plass, sett at det er søket på www.openstreetmap.org du
henviser til?
Kanskje bygningene du henviser til mangler denne informasjonen, eller at
søkedatabasen ikke er oppdatert?

> Tagging:
> I Norge benyttes addr:city for by eller poststed?
>
> For addr:postcode så er vel dette postnummer? Jeg vet denne
> informasjonen er
> gitt ut av posten men det er vel en datakilde jeg ikke kan benytte?
> Finnes
> det noen kiler jeg kan benytte her?
Jeg ville si at postcode er likt med postnummer og city er likt med
poststed.
Slik jeg har tolket tidligere innlegg på denne lista, kan vi bruke
http://epab.posten.no/ i osm. Noen kan sikkert bekrefte/avkrefte dette.

--
MVH
Hans Olav Skogstad