[NUUG kart] Nå kan vi leke med data fra Bymiljøetaten!

Håkon Stordahl hakon at stordahl.org
Thu Jun 16 10:28:28 CEST 2011

On Thu, 16 Jun 2011 00:36:55 +0200, Vidar Gundersen wrote:

> takk.
> videre arbeid: jeg ser for meg å lage en fil (gpx/osm) for hver tursti
> og hovedsykkelrute, slik at det blir lettere å jobbe med å komplettere
> disse og splitte/samle til relasjoner.

Høres bra ut.

> jeg har observert unøyaktigheter i turvei-datasettene, så "import" vil
> antagelig i hovedsak være å trace manglende biter delvis etter Bing
> Sat med disse som støtte.

Ok, forhåpentligvis er det først og fremst snakk om manglende data, slik
du antyder, og ikke for store avvik i de posisjonene som er oppgitt?

Jeg har ikke fått sett så mye dataene ennå, men når det gjelder
nøyaktighet så hadde jeg håpet å kunne anta at disse dataene stort sett
burde være svært nøyaktige siden de kommer fra kommunen.

Slik at man f.eks. trygt kunne bruke dem til å justere bilder fra Bing
før man tegner, og på den måten ville dataene være nyttige for mye annet
enn bare gang-, sykkelveier og lignende. Det hadde vært fint siden
Bing-bildene, som det har vært diskutert tidligere, er håpløst
unøyaktige enkelte steder. (Jeg er ikke helt komfortabel med å bruke
GPS-spor eller eksisterende data i OSM til slik justering.)