[NUUG kart] Script for å hente ut enkeltgrenser fra Se Eiendom? (Was: Kan Se Eiendom brukes som datakilde for OpenStreetmap?)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Jun 25 12:05:42 CEST 2011

[Petter Reinholdtsen]
> Forrige torsdag lanserte kartverket tjenesten Se Eiendom, som gir
> innsyn i eiendomsgrenser og informasjon registrert i Matrikkelen om
> hver eiendom.  Den ser veldig nyttig ut, og kan f.eks. brukes til å
> gjenskape kommunegrensene.

Apropos Se Eiendom, er det noen som har tid og lyst til å lage et
script som tar imot en eller flere
kommunenummer/gårdsnummer/bruksnummer og returnerer omkransende
polygon for eiendommen(e)?  Optimalt output-format for min del hadde
vært KML.  Det hadde vært veldig nyttig for meg, men jeg rekker
antagelig ikke lage en slik selv.

Web-API-et som trengs er beskrevet så vidt i min bloggpost om Se
Eiendom.

Vennlig hilsen,