[NUUG kart] Hvorfor er E18 en trunk road og ikke en motorway?

Linda Sandvik linda.sandvik at googlemail.com
Tue Jun 28 17:50:27 CEST 2011

Ok, ettersom jeg forstår det er altså motortrafikkveier = trunk. Men på
motortrafikkvei er det *ikke lov* å gå, sykle eller ri på hest. Noe usikkert
med moped.
I følge
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_tags_for_routing/Access-Restrictionsså
er default for trunks at det er lov med moped, sykling, gange or hest.
Så
da må man i tillegg skrive bicycle = no, foot = no etc. Hva er den letteste
måten å gjøre dette på? F.eks så består E18 av utrolig mange deler, må jeg
gå inn i å redigere alle delene?
(Sorry jeg er ganske ny på dette her).

Cheers,
Linda