[NUUG kart] OpenStreetMap på Goopen 2011

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Wed Mar 23 09:20:55 CET 2011

Kai Stian Olstad wrote on 23.03.2011 00:17:28:

> Men hvis jeg forsto det riktig, var det bare noen 10-talls millioner som

> utgjorde forskjellen mellom frislipp eller ei. Stemmer det burde de fått

> den ekstra bevilgningen, for samfunnsverdien av frislippet vil være mye
> høyere enn det summen.

Dette er jo egentlig småpenger i den store sammenhengen. Og de kronene vil
staten raskt tjene inn igjen på skatter og avgifter fra all aktivitet et
frislipp av dataene vil medføre.

Jeg tror presset mot Kartverket nå er så stort at det bare er snakk om tid
før noe vil skje. Presser et veldig mye høyere nå enn bare for et par år
siden.