[NUUG kart] Kaikant

Trond Engen trond at engen.priv.no
Wed May 25 13:22:58 CEST 2011

Sverre Didriksen:

> Enig i at det er en fornuftig tag. Er det sjekket om noen andre ute i
> verden har tagget dette på noen måte?

Nei, men jeg så at <quay> er klart definert sammen med resten av
terminologien under <harbour>. Denne sier også at "the wall of the
harbour, quay, pier are always tagged as an extension to the coastline
natural=coastline", hva nå det måtte bety.

(Artikkelen sier forresten også en god del om klassifisering av havner.
Jeg er ikke sikker på hvor mye som kan brukes direkte på enkeltkaier og
-brygger.)

> God ide. Det blir jo litt på samme måte som demning, som også er
> vannlinje.

Ja. Det var faktsk da jeg så demninga mellom Smieøya og Klosterøya falle
på plass med tjukk strek at jeg fikk rota meg til å gjøre noe med
kaikantene.

En anne type menneskeskapt vannkant som jeg trenger langsmed fossene i
Skien er dike (<dike> eller <levee>). Jeg ser at det var noe diskusjon
under <dyke> for et par år siden, men det virker ikke som det kom noen
konklusjon ut av det.

--
Trond Engen