[NUUG kart] Riksveg 13 ved Forsand

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Thu Sep 15 14:37:44 CEST 2011

Jeg støtter Kjell Arne sin konklusjon her.

Det interessante blir jo nå denne uendelige diskusjonen om kopiering av
ulovlige kilder...
Det synes som om enkelte mener at vi nå, per definisjon, ikke kan endre
highway-taggen til secondary, fordi dette vil være kopiering av nvdb...
Løsningen vil vel være å dra ut i felten for å se etter skilt. Samtidig vet
jeg med rimelig sikkerhet at det er flere vegstrekninger som har skiftet
klassifisering og/eller nummer etter 1.1.2010 som ikke har blitt fullstendig
skiltet om ennå. Vi må/bør kanskje vente til skiltetne blir oppdatert før vi
kan endre i osm. Samtidig er det jo irriterende å bevisst sette en tag
'feil' fordi man ikke kan 'kopiere'...

Gorm E. Johnsen