[NUUG kart] Nye veier som raskt dukker opp i google

Marius Kotsbak marius at kotsbak.com
Wed Dec 19 10:51:43 CET 2012

On 19. des. 2012 10:36, Gorm E. Johnsen wrote:
> Hei
> I går åpnet en ny vei i Stavanger; Solasplitten.
>
> Interessant å følge med på google hvordan den dukket opp som en rett
> linje i dag:
> http://goo.gl/maps/ihJB0
> De har også tatt bort en midlertidig omkjøringsvei som dukket opp litt
> på samme måte.
>
> Dette viser jo bare hvor verdifulle dataen de får fra
> android-telefonene er...

Vel, vi får håpe det bare skjer når folk navigerer og ikke at slikt
sendes aktivt alltid. De henter også inn verdifull informasjon om
posisjonene til basestasjoner og trådløse nett, som jeg er redd de ikke
er interessert i å dele. Det finnes dog Androidapps for å rapportere inn
dette til frie basestasjondatabaser.

--
Marius