[NUUG kart] Avisartikkel om snarvei-kartlegging i Tromsø

Geir Ove Myhr gomyhr at gmail.com
Sat Dec 29 22:04:06 CET 2012

2012/12/28 Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>

> [Geir Ove Myhr]

> Høres ut som en god anledning til å sende inn ett leserbrev til
> Byavisa Tromsø og fortelle litt om OpenStreetmap til et større
> publikum. :)
>
> Kanskje du kan skrive et lite innlegg og påpeke faktafeilen?

Tror det er å strekke det litt langt å skrive et innlegg basert på ei
setning ei et halvt år gammel artikkel. Hadde jeg enda kommet over
dette i august...

Men det kunne kanskje være et poeng å informere de involverte (Statens
Vegvesen, Tromsø Kommune, Troms Fylkeskommune og Christine Blix) om at
mange av disse snarveiene allerede finnes i en fritt tilgjengelig
database som kan brukes til både planlegging av sykkeltraseer og
laging av kart. Dessuten kunne vi godt tenke oss å forbedre denne
databasen ved hjelp av dataene som hun har samlet inn. Noen som har
erfaring fra denne type lobbyvirksomhet? Lytter de?

Geir Ove