[NUUG kart] Avisartikkel om snarvei-kartlegging i Tromsø

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Dec 29 22:42:56 CET 2012

[Geir Ove Myhr]

> Tror det er å strekke det litt langt å skrive et innlegg basert på
> ei setning ei et halvt år gammel artikkel. Hadde jeg enda kommet
> over dette i august...

Hvis formålet er å spre ordet om OpenStreetmap til et videre publikum,
så har det vel ingenting i veien for å benytte sjansen til å skrive
også om en gammel artikkel.  Hvis formålet er å komme med dagsaktuell
informasjon, så kan det kanskje være å strekke det litt langt.  Det
blir litt opp til hver enkelt hva en ser som formålet.

> Men det kunne kanskje være et poeng å informere de involverte
> (Statens Vegvesen, Tromsø Kommune, Troms Fylkeskommune og Christine
> Blix) om at mange av disse snarveiene allerede finnes i en fritt
> tilgjengelig database som kan brukes til både planlegging av
> sykkeltraseer og laging av kart. Dessuten kunne vi godt tenke oss å
> forbedre denne databasen ved hjelp av dataene som hun har samlet
> inn. Noen som har erfaring fra denne type lobbyvirksomhet? Lytter
> de?

Ser ikke helt poenget med å forsøke å opplyse disse, da jeg tviler på
at de kommer til å bidra til OSM.  Det er andre aktører som bør
overbevises. :)

--
Vennlig hilsen