[NUUG kart] Når skal man tegne inn veier som "highway=construction"?

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Oct 29 09:22:01 CET 2012

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Good_practice#Map_what.27s_on_the_ground

Helt enig. Jeg stemmer også for det.

> En slik "regel" utelukker også å benytte OSM til kulturhistoriske
formål.

> Her kan man ønske å skissere de deler av et veifar som i dag er blitt
> dyrket mark, feks, hvor man samler alt i en relasjon, og tagger de
> ways som ikke er mulig å se på bakken lenger med historic=road, track,
> horse_pack_trail, etc.
> Skal jeg slette kongeveiene, greveveien, ankerveien, mm?

Nei, her er jeg ikke enig. Jeg synes definitivt vi skal ha historiske
data, og det er det gode tagger for. Jeg er helt sikker på at det er
menigen at man skal ha det. Det er en viktig del av kartdataene.

-Sverre