[NUUG kart] Frigjorte geodata for Asker

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Apr 13 12:46:12 CEST 2013

[Karl Ove Hufthammer]
> Det er under NLOD-lisensen, så det er berre å spørja korleis dei vil
> krediterast, og så leggja inn i OSM. Fint om nokon i Asker eller
> deromkring kan ta tak i dette.

Nok et eksempel på at NLOD fortsatt tvinger alle inn i en
søknadskultur, der en må be om lov til å gjøre det en vil gjøre.

Det var for å slippe unna denne søknadskulturen at jeg gikk igang med
OpenStreetmap.  Jeg håper flere følger Oslos eksempel og publiserer
med PDDL i stedet eller i tillegg til NLOD, slik at vi som vil bruke
datasettene slipper å be om tillatelse for hvert mindre lille ting.

--
Vennlig hilsen