[NUUG kart] Eksotisk bompengeløsning

Gnonthgol gnonthgol at gmail.com
Sat Aug 24 00:03:49 CEST 2013

Den 23. aug. 2013 23:58, skreiv Kristian Nyborg Dahl:
> Dette sjekket jeg på forhånd. Kartverkets gratisprodukter er i følge
> denne siden lisensiert under Creative Commons:
> http://www.statkart.no/Kart/Kartverksted/Lisens/
"Dette betyr at Kartverkets navn skal fremkomme i alle sammenhenger hvor
produktene eller uttrekk av disse brukes ..."

> Altså er det fullt lovlig å remikse og redistribuere kartverkets kart
> til OSM.
Dersom osm hadde krevd at det sto (c) Statens Kartverk på alle som
bruker osm. Dette er ikkje eit krav som me kan etterkomme.

> On Fri, 23 Aug 2013 22:50:24 +0200, Vidar Gundersen
> <vibrog+osm at gmail.com> wrote:
>
>     Hvis du har tracet etter Kartverkets data, må du slette det
>     umiddelbart. Det er rettighetsbeskyttede åndsverk.

Knut