[NUUG kart] highway=tertiary

Hans Olav Skogstad hans-olav.skogstad at online.no
Mon Jul 8 13:18:23 CEST 2013

Hei.

Noen som har gjort seg noen tanker om hvordan denne egentlig skal brukes?
Wikien sier "Lokale hovedårer (Ikke fylkesveier!)".

Jeg mente jeg hadde god track på dette, og har brukt dette for
"gjennomfartsveger" som ikke er fylkesveger i det offentlige vegnettet.
Jeg ser nå at en bruker "Oppland" har endret mange "hovedgrusveger" i
Sjusjøen området til å være dette. Hvis man strekker definisjonen langt så
kan det kanskje rettferdiggjøres, men i mitt hode er dette unclassified
veier. De er i tillegg private bomveger.

Har sendt vegkommende melding for å spørre om hva som var tanken bak
endringen.

Innspill fra lista??

--
MVH