[NUUG kart] Stamveg, grønnmerkede skilt vs. hvite skilt

Hans Olav Skogstad hans-olav.skogstad at online.no
Tue Jul 9 17:38:43 CEST 2013

Hei.

I følge Wikipedia, så er Riksveg 13 stamveg hele vegen så vidt jeg kan
tolke:
http://no.wikipedia.org/wiki/Riksvei_13

Men jeg har nå syklet veien mellom Voss og Tau, og den er faktisk
hvitmerket mellom Håra i Røldal og kryss før Sand ved utløpet av
Suldalslågen.
Jeg har derfor tenkt å merke om til highway=primary for strekket det er
snakk om, så får man heller gjøre om til highway=trunk når/hvis veien
skiltes til grønt. Dette er så vidt jeg kan se helt i henholt til
No:Map_Features på OSM wikien.

Noen motforestillinger mot min tolkning av wikiene? Jeg mener at terrenget
alltid har rett.

--
MVH
Hans Olav Skogstad