[NUUG kart] Kartverket som kilde

Thomas Hirsch Thomas.Hirsch at kartverket.no
Thu Jul 18 12:25:27 CEST 2013

Fikk ikke med denne, jeg.

> Enig med Thomas at det ser ut som om natural=peak er det som er i bruk nå for topper i alle størrelser. Kan ikke se noen konsensus om klassifisering > av topper, selv om det ville vært fint å ha.

Kartene bør ta hensyn til ele-verdien der den finnes. Et forskjell mellom haug og fjell er bare gradvis.
Det er ikke lurt å endre datagrunnlaget pga enkelte stylinger.

Det finnes mulighet til å importere en ele-verdi fra for eksempel høydeprofiltjenesten, og snart også fra terrengmodellen.

> Her burde jeg presisert at det var _posisjonen_ som på noen plasser jeg kjenner til ser ut til å være bedre enn det som ligger i OSM fra før.

Takk. Godt å vite. :)