[NUUG kart] Sentralt Stedsnavnregister

Thomas Hirsch Thomas.Hirsch at kartverket.no
Sat Mar 16 13:38:55 CET 2013

> Så bra at dette skal slippes, da lurer jeg på om det også skal slippe data over vassdrag samt fjelltopper også.

Geometriene er del av N50-datasettet, som vi har fortsatt inntjeningskrav på.

Fjelltopper ligger som stedsnavn også i SSR, og en høyde (men evt. ikke den offisielle høyden) kan hentes ut fra høydemodellen enten via WPS for enkelte punkter[1] eller WCS for hele landet/enkelte områder[2].
[1] http://kartverket.no/Kart/Kartverksted/Hoydeprofil/
[2] http://labs.kartverket.no/wcs-land-data/

Spørsmålet om man skal gå denne veien nå, eller håpe at vi får snart lov til å frislippe kartdata kan jeg heller ikke svare på.