[NUUG kart] Sentralt Stedsnavnregister

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Sat Mar 16 17:40:07 CET 2013

2013/3/16 Thomas Hirsch <Thomas.Hirsch at kartverket.no>:
> Geometriene er del av N50-datasettet, som vi har fortsatt inntjeningskrav på.

Det er litt interessant: Jeg trodde vannobjekter lå i AR50 som er
fritt, men som vi ikke fikk lov til å videreformidle via OSM, og det
var såvidt jeg forstår Kartverket som var showstopper i den
sammenhengen.

> Fjelltopper ligger som stedsnavn også i SSR, og en høyde (men evt. ikke den offisielle høyden) kan hentes ut fra høydemodellen enten via WPS for enkelte punkter[1] eller WCS for hele landet/enkelte områder[2].

Er det tillatt å bruke WPS tjenesten til det?
Da er det interessant å lage en bot som kan sette på ele-verdien på
natural=water, natural=peak og lignende objekter.