[NUUG kart] Sentralt Stedsnavnregister

Karl Ove Hufthammer karl at huftis.org
Wed Mar 20 17:29:23 CET 2013

Den 2013-03-19 11:39 skreiv Thomas Hirsch:

> Det kan evt. begynne med en automatisk import, og manuell
> korrektur/sletting/merging av duplikater og stedsnavn der
> importløypen
> oppdager en avvik etterpå.

Det ser ut til ikkje å ha noko for seg å diskutera detet meir. SSR er i
dag rett nok tilgjengeleggjort gratis, men *ikkje* under Norsk lisens
for offentlige data, som ein kunne håpa på, men heller under norsk CC
3.0 med veldig strenge attribueringsvilkår:

   http://www.kartverket.no/Kart/Kartverksted/Lisens/
   Dette betyr at Kartverkets navn skal fremkomme i
   alle sammenhenger hvor produktene eller uttrekk av
   disse brukes, det være seg applikasjoner, webløsninger,
   trykte produkter, illustrasjoner eller annet, på
   følgende måte:  © Kartverket. Det skal også linkes
   til våre hjemmesider der dette er mulig.

Dette betyr i praksis at SSR-dataa ikkje kan brukast i OpenStreetMap.

--
Karl Ove Hufthammer