[NUUG kart] Tracktype

Espen Isaksen espen at espenpost.com
Wed May 8 10:00:27 CEST 2013

Ok, dette er hva jeg har kommet fram til etter å ha kikka litt nærmere på
det:

highway=track, bicycle=yes  -> fungerer til vanlig sykling
highway=track, tracktype=grade1-2  -> fungerer til vanlig sykling
highway=track, surface=paved/unpaved/gravel  -> fungerer til vanlig sykling
highway=path, surface=paved/gravel  -> fungerer til vanlig sykling
highway=cycleway/unclassified -> fungerer til vanlig sykling
highway=track, motor_vehicle=yes/private/designated/destination/permissive
-> fungerer til vanlig sykling
cycleway=track -> fungerer til vanlig sykling
highway=footway, bicycle=yes/null  -> fungerer til vanlig sykling(eller er
det noen som tagger highway=footway på vanlige stier også?)

foot=yes -> gir meg ikke noe informasjon om sykling

highway=null, foot=yes -> gir denne kombinasjonen noen mening?
highway=path, bicycle=yes  -> usikker på hva denne kombinasjonen skal bety?
highway=path, surface=unpaved  -> gir denne kombinasjonen meg noe ekstra
informasjon?

Lurer også på om tracktype=grade3-5 kan si noe om hvor vanskelig det er å
sykle der. Dvs at jeg kan bruke den informasjonen som et tillegg til
mtb:scale til å si noe om hvor lett/vanskelig det er å sykle med
terrengsykkel. Hva trur dere? Er det logisk å si at grade1-2 går bra for
vanlige syklister, mens grade3-5 så bør man ha terrengsykkel og
noe(eventuelt ingen) kunnskaper om terrengsykling?

Til slutt en liten smaksprøve på hvordan det ser ut foreløpig:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/8829/sykkelkart.png

Espen