[NUUG kart] Adresseimport fra NVDB

Geir Ove Myhr gomyhr at gmail.com
Tue Apr 22 08:08:27 CEST 2014

> Ja, er klar over det. Bing-bildene for Oslo har blitt bedre, men de er
> fortsatt unøyaktige andre steder i Norge.

Husk at dette kan gå begge veier. I Trondheim var Bing-bildene inntil
nylig av svært høy kvalitet (høy oppløsning og nøyaktighet på godt
under en meter), men ganske gamle. Nå er det nye bilder som får med
endringene som har skjedd de siste årene, oppløsningen er god -- dog
ikke like god som før -- men det er en ganske stor offset som varierer
med flere meter innenfor et ganske lite område (~100 m).

Geir Ove