[NUUG kart] Adresseimport fra NVDB

Håkon Stordahl hakon at stordahl.org
Mon Apr 21 19:33:38 CEST 2014

On Mon, 21 Apr 2014 16:17:03 +0200, N/A N/A wrote:

> Heile poenget med separate nodar er at det skal vere enklare å
> oppdatere seinare. I Danmark er dette automatisk og der er adressene
> separate nodar. Om vi får til automatikk her veit eg ikkje. Må nok
> vere i samarbeid med Kartverket og Posten.

Ok, det høres fint ut om man får til det. Det er jo greit å kunne bruke
tid på andre ting enn å legge inn og oppdatere adresser manuelt.

> [...]
> vere i fylgje Kartverket. Har dei ikkje den infoen så vert den
> plassert på bygning ein stad. Blokker med svært mange nummer kan ikkje
> fylgje dette av naturlege grunnar. Om nummeret ikkje passar med
> bygning polygon i OSM så er det mest sannsynleg at bygningen er feil
> plassert. Ein skjekk eg har gjort visar at bygningar som vart lagt inn
> for ei tid tilbake brukte Bing bilete som var feil plassert. Desse
> flyfotografia er seinare blitt retta slik at om ein i dag sjekkar så
> vil over halvparten av bygningane ikkje stemme med Bing.

Ja, er klar over det. Bing-bildene for Oslo har blitt bedre, men de er
fortsatt unøyaktige andre steder i Norge.

> Adressene rundt om i Oslo har vore svært varierande i måten dei var
> lagt inn på. Addr data i bygningen, på inngangs node eller separat
> node inni bygning. Ein del var og sett i associatedStreet relasjon.
> Dette er unødvendig så lenge tilgang til adressa nyttar næraste gate
> med same namn.

Har selv brukt associatedStreet-relasjoner, men synes det er helt greit
å droppe de, og bruke addr:street isteden.

> Der adresse noden er nærare gata den høyrer til, men ein faktisk må
> bruke ei anna gate, f.eks. på andre sida, så har eg laga relasjon.

Hva slags type relasjon har du brukt da? Jeg har ikke oppfattet det slik
at associatedStreet er ment brukt til det. Jeg mener å ha sett et
forslag om en relasjonstype for å beskrive atkomsten til en adresse, men
klarer ikke å finne tilbake til det. (Det er kanskje også et spørsmål om
noe slikt egentlig er nødvendig?)

> Det viktige her er å få inn adresser enkelt og likt over heile landet.
> Separate nodar gjer det og mykje enklare å filtrere ut alt anna i JOSM
> om ein må endre adresser manuelt seinare. Enkelt addr invertert filter
> og kun adresse nodar vil vise. Då kan ein om nødvendig slette ein node
> utan risiko for andre data. Rett og slett mindre sjanse for at folk
> slettar for mykje eller rotar til andre data når ting er separat.

Ok, men vil det være aktuelt å gjøre manuelle endringer av adresser
direkte i OSM, og ikke bare vente på at kilden oppdateres? Ellers blir
endringene kanskje tilbakestilt ved senere oppdateringer/importer?

> Om noko info har gått meg forbi og blitt sletta så må eg berre
> beklage. Har jobba kontinuerleg med dette i ei veke no og lagt inn ca
> 90000 nodar :)

Det er flott!

> Ubebygde tomter/adresser ser ikkje heilt at skulle trenge nokon info
> om dette. Få eller ingen vil søke på adressa. Layer tag er kun for
> rendering. Har ein funne rett bygning så finn ein nok inngangen også.
> Vertikal delte hus er side om side så dei treng vel ikkje layer?
> Meiner du horisontal delt med to eller fleire etasjar , ei leilegheit
> i kvar og separat inngang på utsida? Slike hus skal så langt eg veit
> ha separate husnummer på bygningen for kvar etasje. Så om ein alt har
> funne huset så bør resten vere enkelt ;)

Ja, det var horisontalt delt jeg mente (tenkte feil). Men enig i at
dette er detaljer, og det er ikke viktig å bevare det. Er likevel ikke
enig i at layer-tagen bare er for rendring (kan ikke se at det står noe
om det her i hvert fall: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:layer).

> PS! Building=entrance er ein ut datert tag så dei har eg endra til
> entrance=yes eller sletta fyrste om begge var med.

Ja, enig. Høres bra ut.

Hilsen Håkon.