[NUUG kart] Navnsetting av ways på historiske veier

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Sun Feb 9 10:42:55 CET 2014

Jeg er enig i at beskrivelser ikke skal stå i name.

Men jeg er ikke så sikker på at det ikke er egennavn: Det er bare
ingen i noen offentlig forvaltning som har lagt ned arbeid i det. I
Kartverkets kart er heller ikke navnsettingen av dette konsekvent
eller nødvendigvis egennavn. Jeg har ikke mange eksempler på det, men
nok til å skape undring.

Det er dette som er vanskelig med at OpenStreetMap på dette området
ligger foran eller har mulighet til å ligge foran offentlig
forvalting. Det er nå vi som dokumenterer, samler og strukturerer
kunnskap og navnsetter stier som for de fleste er ukjente, istedetfor
å "kopiere" allerede eksisterende kart.