[NUUG kart] Navnsetting av ways på historiske veier

Tor torsm.news at gmail.com
Sun Feb 9 10:20:08 CET 2014

7. feb. 2014 kl. 13:38 skrev Vidar Gundersen <vibrog+osm at gmail.com>:

> Kan det være naturlig å sette Kongevei og Oldtidsvei på ways? Og la
> nyeste tilrettelegging (dvs Kongevei) ha presedens? Mens et egennavn,
> eks Kongeveien, skal brukes på veier som har det som offisielt navn.

Hei

Jeg mener name-taggen bør brukes til egennavn, ikke beskrivelser av typen kongevei (i ubestemt form). Dersom en vei (eller et sted, et hus eller hva det måtte være) ikke har et offisielt navn, kan jeg ikke se at det er noe i veien for å bruke et uoffisielt navn som faktisk er i bruk. Dersom veien ikke har noe kjent navn (offisielt eller uoffisielt), synes jeg name-taggen bør stå åpen.

Flott initiiativ at du kartlegger de gamle ferdselårene. Jeg har flere ganger lurt på hvor de gikk.

—
Tor