[NUUG kart] vegdata (open street map)

Gro Mette Moen Gro.MetteMoen at forbrukerradet.no
Thu Feb 20 14:49:28 CET 2014

Viser til hyggelig samtale med Knut Arne Bjørndal i gruppa i sted.

Vi jobber på et prosjekt hvor vi bruker open street map, men ser at svake vegdata (f.eks Jevnaker hvor hele sentrum ikke framgår på OSM) er en utfordring.

I den sammenheng ville jeg høre hvordan det ligger an med integrering av nylige avgitte vegdata fra Vegvesenet i OSM. Jeg forsto fra Knut Arne at det ble frigitt to sett data, elveg og vbase i fjor høst, men at disse ikke var umiddelbart implementerbare/ nyttige.

Pr nå ligger det ute fem sett vegdata på kartverkets sider, et elveg og fire varianter av vbase: http://data.kartverket.no/download/content/geodataprodukter?korttype=3605&aktualitet=All&datastruktur=All&dataskema=All&=Apply (kan hende det var disse settene som har blitt kikka på fra før eller kanskje det har kommet noe mer siden sist?)

Setter stor pris på tilbakemelding på om det skjer større ting de første månedene med oppgradering av vegdataene. Evt hvis noen har en oversikt over hvor i landet dataene er gode/ dårlige pr nå.

Vennlig hilsen
Gro Mette Moen
Rådgiver samferdsel
M: 92205597