[NUUG kart] Presentasjon av bruker

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Wed Jun 11 09:22:00 CEST 2014

Velkommen forresten! Det er alltid flott å få med flere som kan bidra.

Om du ikke vet det så lager jeg GPS-kart for Garmin, som kan lastes ned fra frikart.no. De kan være fine å bruke når man skal se hva som mangler i OSM.

Veier er det i stor grad lite behov for å tracke da vi har Kartverkets data tilgjengelig nå. Vbase, som er datasettet for veier er stort sett veldig bra. Det eneste er helt nye veier, der er nok vi mye kjappere med å få det inn så det tracker vi. Av og til kommer jeg over veier som ikke lenger vedlikeholdes og som da gror igjen. Og der blir dataene ikke oppdatert bra nok. Det er derfor vi ønsker at de som importerer ting er lokalkjent så unngår vi å ta inn data som ikke stemmer.

-Sverre