[NUUG kart] highway=footway i skogen (Var: Når vei er skispor)

Geir Ove Myhr gomyhr at gmail.com
Thu Jun 12 10:20:29 CEST 2014

Poenget mitt er at skillet footway/path på OSM-wikien ikke har noe med
bygget/naturlig eller urban/rural å gjøre. Det har å gjøre med hvem
som kan/skal bruke den. highway=path er laget for å være mer generell
enn highway=footway og highway=cycleway. highway=path. Det er aldri
feil å bruke highway=path, verken for bygde/naturlige eller
urbane/rurale gang- eller sykkelveier, det bare sier mindre om hvem
den til er for.

Men definisjonene er såpass overlappende at det ikke er noe galt i å
merke en skogssti som footway (i alle fall hvis den er uegnet til
sykling).