[NUUG kart] highway=footway i skogen (Var: Når vei er skispor)

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Mon Jun 16 21:49:08 CEST 2014

Jeg kan føye til at for skilter knyttet til turstiruter eller
turstinettverk, kan vi markere formålet med skiltet på tilsvarende vis.

Skilt kan tagges med tourism=information og information=guidepost.

For stier og ruter i skogen, legg til hiking=yes. For urbane turveier, legg
til foot=yes. Med eksempel i Oslo merker DNT stiene i Marka, mens
Bymiljøetaten i Oslo kommune skilter ruter gjennom bebyggelsen (og ofte til
markagrensa).

Jeg har ryddet litt opp i tagging av operator for skiltsteder i
Oslo-området. Overpass turbo og MapCSS er fantastiske verktøy. Se
resultatet av ovennevnte tagging: http://overpass-turbo.eu/s/3La (Og merk:
Disse dataene er DNT og Skiforeningen _helt_ uinteresserte i.)